Micro of fractional-plates

December 04, 2016 by in Geen categorie

microplates

Iedereen kent wel van die oefeningen waarbij je met een bepaald gewicht veel meer herhalingen kunt maken dan in je programma voorgeschreven staat, maar wanneer je het gewicht verhoogt niet eens de helft kan.

Je gaat door, maar een aantal trainingen verder is je vooruitgang nog steeds dramatisch. Je denkt dat je op een plateau van je kunnen zit en gooit je schema om. NIET DOEN!

Vaak is de kleinste verhoging die je kunt maken in een sportschool op een barbell 2,5kg (2x 1,25kg aan schijven) voor dumbells is dit 1 of 2kg en veel kabel apparaten zelfs wel 5kg. Het probleem is dan meestal niet dat je op een plateau zit met je krachttraining, maar dat de kleinst mogelijke verhoging gewoonweg een veel te grote stap is om te kunnen maken.

Heb jij weleens een cable lateral raise (je arm naar buiten bewegen tot op schouderhoogte met een kabel in je hand) gedaan? Dan wens ik je heel veel succes als je met 10kg al bijna aan je max zit en dan je volgende training direct met een stap van 5kg moet verhogen voor progressie. NIET TE DOEN. Daarom zijn er gelukkig micro of fractional-plates. Dit zijn kleine gewichtsschijfjes van 0,25 t/m 1kg die je aan je barbell, dumbell of gewichtstapel kunt toevoegen om zo de stappen kleiner te maken en elke training weer progressie te kunnen boeken. Zie de foto hoe je dit simpel kunt toepassen tijdens je training.

Heel veel succes met je progressie.

 

Wil jij nuttige tips ontvangen over lifestyle, voeding en training volg ons dan op Facebook, instagram en/of houd deze site goed in de gaten. Als jij je lichaam wilt transformeren en daar een persoonlijk programma voor wilt dat echt op maat is gemaakt. Neem dan contact op via de volgende link voor de mogelijkheden van 1 van onze coachingstrajecten. http://www.movemore.nl/contact-movemore-personal-training/ 

 

 

About the Author:

Leave a Comment!

Your email address will not be published. Required fields are marked *